"mis" plassen

  • Anoniem

    Ik ben een man en plas altijd zittend.

    Na veel googlen, vond ik verder niets, wat leek op waar ik last van heb.

    Sinds een tijdje, gaat zittend plassen zelfs verkeerd.

    De plasstraal gaat namelijk niet keurig naar beneden, maar scheef naar boven.

    Vaak is het gevolg hiervan een natte broek, maar ik heb ook wel eens de rol wc-papier geraakt.

    Als ik de tijd neem en controleer waar mijn plasstraal heen gaat, dan gaat het meestal wel goed. Met behulp van mijn benen, kan ik de plasstraal manipuleren.

    Tegen vrienden doe ik hier wel lacherig over, maar het wordt ondertussen behoorlijk vervelend.

    Vooral als je in de haast voor het werk nog even snel naar de wc gaat en door de haast vergeet te controleren waar het heen gaat.

    Wat zou dit kunnen zijn en wat kan ik er aan doen?

  • ANT

    Hallo.

    Kunt u uw voorhuid goed heen en weer schuiven?

  • Anoniem

    Ik ben voor een deel besneden, toen ik een jaar of 4 was.

    Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

    Eerder heb ik dit trouwens niet gehad.

  • ANT2

    Hallo.

    Hoe bedoelt u, gedeeltelijk besneden?

    De voorhuid kan met de eikel vergroeien, vandaar de eerdere vraag.

  • Anoniem

    Inderdaad gedeeltelijk.

    Dit gebeurd vooral 's ochtends, maar lang niet altijd.

    Is het handig een uroloog te informeren?

  • ANT3

    Bedoelt u met “inderdaad gedeeltelijk” dat uw voorhuid gedeeltelijk met de

    eikel is vergroeid?

    Zoals ik begrijp is bij u op vierjarige leeftijd een ged. besnijdenis uitgevoerd.

    Dat maakt het moeilijk voor mij om uw situatie te beoordelen.

    Mannen krijgen normaalgesproken op jonge leeftijd geleerd hun voorhuid heen en weer te schuiven.

    Als een jongen dit nooit doet, kan het gebeuren dat de voorhuid en eikel aan elkaar vastgroeien, (strengetje) waarna het bijvoorbeeld niet lukt om de voorhuid af te stropen. Verder kan het richten van de urinestraal een probleem zijn.

    De `oplossing` van het probleem kan zijn, dat u dagelijks oefent met het bewegen van de voorhuid over de eikel. Uiteindelijk zal deze wel los komen, na een maand misschien.

    Om te voorkomen dat ie weer vastgroeit, kunt u zich daarna aanleren met een teruggetrokken voorhuid te slapen. Hoe dat in uw geval zou moeten, weet ik niet. Een volledige voorhuid blijft achter de rand van de eikel geklemd, begrijpt u wel? Gaat niet over de drempel van de rand.

    De huisarts kan u doorverwijzen naar een uroloog, maar ik kan goed begrijpen dat u niet te koop loopt met uw probleem. Sterkte!

  • Anoniem

    Als heen en weer schuiven dit zou moeten voorkomen, dan is mijn voorhuid beslist niet volgroeid.

    Dit gebeurd dagelijks, als u begrijpt wat ik bedoel.

    Wat bedoeld u met “vastgegroeid met strengetje”?

    Het valt mij trouwens ook op, dat ik soms een gespleten straal heb. Zegt dit wat?

  • ANT4

    Hallo,

    Als u de voorhuid kunt bewegen en als die niet ergens een verbinding

    (streng tussen e. en v.) heeft met wat er binnen zit, weet ik het niet.

    Kunt u bij plassen de voorhuid naar achteren trekken? Lukt het dan om de straal naar beneden te richten, zittend op de wc-bril?

    Als dat lukt, is uw probleem hopelijk van de baan.

  • Anoniem

    Ik zit zowiezo op de wc bril, toch gaat het mis.

    Ik ga denk ik een uroloog raadplegen.