Hoeveel vocht maximaal per dag?

  • Bert

    Ik dacht dat ik teveel dronk per dag.

    Dus even opgeteld vandaag: 6.2 liter

    Ik moet uiteraard ook veel plassen.

    Denk dat ik toch maar eens naar de doktor ga om een suikerziekte test oid.

    Ook heb ik een paar weken geleden gehad dat ik zonder inspanning enorme spier verstijving in mijn benen heb gehad, kon echt amper lopen. En dan overdrijf ik niet, leek wel een bejaarde van wie zijn rollator wa singenomen.

  • fadime

    ik ben ongeveer 1meter 35 hoeveel moet ik per dag drinken zit namelijk ook in een rolstoel. en ik kan niet meer dan 1liter drinken het gaat er gewoon niet in. wordt misselijk als ik teveel drink.

  • Leen

    Fadime,

    Als het niet heel warm is en je niet veel zweet, lijkt een liter per dag drinken mij genoeg voor jouw lichaamslengte. Als het zomers erg heet is, lijkt een liter me wel wat weinig, ook voor jou. Maar ik ben geen arts.

    Het maakt ook uit hoe droog je voeding is. In fruit en groente bijvoorbeeld kan soms ook veel vocht zitten. Bijvoorbeeld in komkommer en tomaat.

    Als je reden hebt om te twijfelen aan de hoeveelheid die je drinkt, kun je dat misschien even vragen aan je huisarts of aan een diëtist.

  • dokter lodewijks

    plas je de hele wc tog vol, mens, wat zeur je!? Ga je trouwens ook nog zitten tellen hoeveel cl je per keer plast? om te rielexen ga naar opasex.nl

  • Wouter

    1. 3l water/dag is een goede hoeveelheid. Je mag per dag 2 à 5 liter drinken.

    2. Als je onmiddelijk gaat plassen bij aandrang ga je je blaascapaciteit verkleinen. Je kan het best geregeld toch eens een paar uur ophouden. Een volle blaas bevat zo'n 500-600ml urine (normaal)

  • hoi

    wat een domme dingen hebben jullie(td):X:X:X

  • rob middel

    ewa homos waterr swag