Welkom

  • urologie.startpagina.nl

    Welkom op het prikbord van de Urologie.startpagina.nl

    Hier kun je met je vragen en opmerkingen terecht. Gezamelijk met de andere bezoekers worden deze dan beantwoord voor zover mogenlijk

    Carin Stam

  • linda

    Beste allemaal,

    Ik heb een geweldige zoon van 7, helaas heeft hij een plas probleem die we niet onder controle kunnen krijgen.

    Kleine voor geschiedenis:

    Met 2-3 jaar de gewone plas oefeningen gedaan.

    Met 4 jaar bij toeval bij de “plas fysio”terecht gekomen en veel tips en tucs gedaan, zoals zitten met plassen, krukje onder de voeten, na het plassen tot 25 tellen.

    Helaas ook dit zonder het gewenste resultaat. Vervolg bekkenbodem therapie hiier is een plas flo gedaan en mijn zoon heeft een inhoud van 50 ml, hier is hij dan bijna 6 jaar oud.

    Door gestuurd naar kinderarts hier krijgt hij dridase 3 x 2,3ml. Na een jaar geen resultaat.

    Ik ben zelf naar het vu gegaan en ook hier plas flo max 110ml.

    Nu wil ik graag een plaswekker voor overdag( In de nacht nog altijd een luier) Het vu zegt nee dat heeft geen zin omdat de blaas nog te klein is……..?!

    De wanhoop is ons nabij, er is geen dag zonder een droge broek en frustratie voor mij maar vooral voor hem!!!!

    Mijn zoon is zeer intelligent net 7 en in groep 4. lees niveau groep 6 rekenen groep 6/7

    emotioneel is hij zwak, gelukkig heeft hij veel vriendjes en wordt NIET gepest met plassen.

    Wie heeft ervaring met deze problemen en kan en wil mij helpen??

    Linda

    Hij krijgt nu 3x 2,7 ml dridase en om de dag een zakje forlax 10

  • linsey krijger

    Goedendag ,

    Mijn zoon van 7 jaar plast nog steeds in zijn broek ook al gaat hij meerdere keren per dag naar de wc.

    Hij is vorig jaar in december geopereerd aan zijn plasbuis die was te smal en ook hebben ze klepjes weg gehaald , hij is na de operatie 2 weken droog geweest en daarna nooit meer.

    Hij heeft een tijdje medicijnen gehad en forlax wat hij nog steeds krijgt.

    2 dagen geleden nog in nijmegen bij de kinderarts geweest maar de flo was goed en zijn blaas leeg ! dus over 6 mnd weer terug komen.

    Ze kunnen dus niks voor hem doen maar ik ben zelf van mening dat er nog steeds iets niet goed is want aarom kan een slim jongetje van 7 nooit droog zijn !

    Heeft iemand hier verder ervaring mee want wij weten het niet meer ……….

  • angelique

    mijn zoon is zes jaar wordt in febr zeven jaar overdag is hij droog maar s,nacht is hij elke keer nat hij lijkt het erg leuk te vinden dat hij elke morgen nat is soms verstopt hij het zodat ik het niet zie hij kleed zich dan super snel aan zodat ik het niet kan zien maar ruik het wel heel erg dat het weer foud is gegaan bij hem zegt dan ik wilde dat jij het niet merkt mijn jongste zoon ligt bij mijn oudste op de kamer hebben een stappel bed mijn oudste ligt boven de jongste onder dus ligt mijn jongste zoon ook in de stank mijn oudste zoon is een antal keer aan zijn plasser geholpen de reden was dat zijn plasser niet voledig volgroeit was wat ik ik nu8 nog meer doen ik laat hem voordat hij naar bed gaat plassen als ik naar bed ge gaat hij nog een keer laast was hij net geweest zijn broer lag te huilen dus naar boven gegaan en was hij al nat lag net een half uur op bed